Where are you??

Monday, December 7, 2009

Sahabat


Ya Allah,
Aku baca novel TERAING,VT
Karya HIlal Asyraf
AKu tersentuh dengan ukhwah yang dia ceritakan dalam novel itu,
Aku begitu inginkan ukhwah sebegitu,
Perasaan sayang menyayangi yang ikhlas,
Perasaan tolongmenolong yang ikhlas,
Perasaan mengambil berat yang ikhlas,
Segala-galanya kerna keikhlasan,
Segala-galanya kerna kerdhaanNya,

Tapi adakah mungkin ini akan terjadi?
adakah ini akan akan kukecapi atau aku sekadar bermimpi disiang hari,
betapa aku rindu,
betapa aku sedih,
betapa aku cemburu,
kepada mereka yang benar-benar mempunyai kawan sejati

Yang sentiasa disisi,
Kata org,
Jauh tidak semestinya lupa,
Doa sentiasa bersama,
Sentiasa ikhlas dalm apa jua,
Bukan berhgung sekdar tika diperlukan,
Bukan berhubung sekadar utntuk persinggahan,

Adakah aku terlalu mengharapkan sahbat sesempurna itu?
Atau aku tidak layak untuk memilikinya?
Kata orang kita kerna jadi apa yang kita hendak sebelum kita nk org lain seperti yg kitah endak,
Komplikated?
mungkin...,
tapi aku benar rindukan sahabat yang sebenar-benar sahabat,
Sahabat yang sentiasa berganding bahu menempuh ujian
Sahabt yang sentiasa cuba untuk memahami,
Sahabat yang tidak pernah berprasangka,

Mungkinkah?
Mungkinkah???
Mungkinkah????
Mungkinkah aku akan memilikinya...
Mungkin aku sendiri belum cukup baik untuk mendapat sahabat yang baik..
...................



No comments: