Where are you??

Tuesday, January 13, 2009

Hmm....

Assalamualaikum...

Dah lama xupdate blog nii...huhuhu...skali update 3,4 entri skali...hehehhe....
Sejak dua menjak ni asyik xtenang,fikiran celaru, sedih,rindu,.....bnyk mende yg difikirkan....masa depan, masalah ummah, hati dan perasaan sumer nye bercampur dalam satu hingga xtau ape rasanya...

sedihh...sgt sedih...kecewa..sgt kecewa..kecewa dgn diri sendri kenapa xjadi pandai mcm org lain...kenapa xbleh wat progrmg sehebat rakan2 lain,..taku memikirkan masa depan...actually xtau nak jd ape bila abes kursus nii....hmmmm....hajat nk keje 2,3 tahun then apply jd lectrr..then masa keje tu futher master wat part timee...hajat nk wat master in computer scnce,tp kebanyakan U sumer kena wat full time,xde part time..mcm kena amek multimedia gak jeee...tp at the same time gak amek professional certificate utk qualified as a programmer...tu la plan dlm 2,3 taun ni...InsyaAllah harap segalanya berjalan lancar

aku kena kuat..sbb xde org nak tolong aku...jgn terlalu mengharapakan org len...nnt diri sendri terluka...sbb tu aku ajar diri ini utk x terlalu percaya dan mengharapkan org lain...walau kdg2 rasa cemburu tgk org len bergembira bersama org yg mereka sayang dan org yg menyayangi mereka..tp aku yakin Allah sentiasa bersamaku...."Cukuplah Allah bagiku" ...Mengucap dan menulis perkataan ini adalah begitu senang...tp ia tidak semudah itu utk mendisiplinkan diri dan hati ini...Tp aku yakin dengan pertolonganMu Ya Allah.....

Nape aku sedih lagi???sbb rasa mcm manusia paling xguna dlm kelas ni...mcm xreti sumenye..tp aku nak blja..AKU NAK BLAJA!!!!!!!...Ya Allah bagilah aku kekuatan....ku merayu,merintih padaMu YA Allah.....

Nape aku sedih??sebab aku rindukan seseorg..aku tahu itu berdosa...tp kadang2 aku terlanur merinduinya...tp alhamdulillah aku berjaya mengekangnya dr berleluasa....cukuplah doaku uttknya...yg pasti dia xkan tahu....kerna dia tahu aku xkan mengatakan perasaan ku pd sesape walau sejauh mana aku merindui seseorg ituu...dia faham aku...aku rasa begitu tp xtaula dirinyaa...dahla..xmau sedih kerna dia lagi...

No comments: