Where are you??

Tuesday, January 13, 2009

Perempuan Baik Untuk Lelaki Baik

Terngiang-ngiang di telinga aku…
“Isteri yang baik untuk suami yang baik..”

Maka nekad aku…biarlah aku menjadi hawa yang tidak dimiliki mana2 adam..selagi aku belum menjadi hawa yang terbaik..selagi itulah aku tak ingin di miliki..aku percaya..jodoh ku ada menanti ku..aku percaya..tiap apa yang Tuhan aturkan pasti ada hikmahnya..dan aku percaya..jodohku masih lagi belum tiba kerana aku masih belum layak untuk dimiliki atau memiliki dan aku percaya..sang adamku sedang persiapkan dirinya, menjadi insan yang lebih baik seperti aku juga..agar bila kami dipertemukan nanti..kami adalah adam dan hawa yang soleh..yang mencintai dan merindui kerana Allah..yang mengidamkan zuriat yang soleh dan solehah sebagai penyambung perjuangan Rasulullah..mempunyai azam dan cita2 untuk bersatu hingga ke syurga dalam bahagia..


Tp Ya Allah,bantulah hambaMU ini aku seolah2 gagal utk melupakannya..ya Ya Allah,aku sedang mempersiapkan diri utk menjadi sayap kiri kepada seorg pejuang Ya Allah..Ya Allah temukanlah aku dgn pejuang yg sebenar2nye pejuang yg berjuang di bawah agamaMu..pejuang yg membawa aku bersama2 berjuang dengannya Ya Allah

Tp Ya Allah aku seolah sudah menyerahkan hati ini utknya...tiada lain melainkan dirinya..berdosanya diri ini Ya Allah jika aku mampu mengawal diri seperti kata2 ukhti diatas..alangkah tenangnya hidup ini..Bantulah hambaMu ini Ya Allah


2 comments:

Arief Adi NUgroho said...

yah...
kadang, ana nantinya pengen punya pendamping seperti fatimah az zahra... tapi sayang ana jauh banget sama ali bin abi thalib :-(

blog baru ukhti... keep writing ^_^

AsIAh YuSRa said...

it's ok akhi...kita perlu berusaha...segala ketentuan biar Allah yang tentukan...Put UR trust in Allah...akhi masih muda....