Where are you??

Thursday, October 8, 2009

Apa yang kita mahu dalam hidup kita

Assalamualaikum

Lately my mind keep thinking

"Fara wat u want in ur life??"
"Is that enough after u have job, got degree, master in progress"
"Is that all?"

Dan saya??saya resah,gelisah sampai rasa macam kehidupan mcm xterurus
Runsing memikirkan soalan yg acap kali menerjah otak fikiran
Apa yang saya mahukan dalam hidup saya?
Pastila kerja yg sesuai dgn naluri saya(saya mau tukar kerja)
Suami yang soleh dah beriman agar bertambah keimanan saya kepadaNya(doakan ya)
Keluarga yang bahagia

Tapi is that enough?
Apa yang saya mahu sebagai hambaNya?
Sudahkah saya menjalankan t/jawab kepada Islam
Berpesan-pesan pada kebenaran
Menyanyangi saudar semuslim
Menegur atas dasar kasih sayang sesama Islam

Saya resah
Saya resah bila saya tiada kekuatan untuk berpesan2 pada kebenaran
Saya resah bila saya sendiri terkadang terikut dengan suasana itu
Saya resah kerna takut tergelincir dari jalan yang lurus
Saya resah

Saya bukanlah seorang muslimah yang baik,tp saya cuba kearah itu
TIdak salah mahu menjadi muslimah sempurna walaupun itu mustahil
Allah tida melihat pada hasilnya,Allah melihat pada usaha
Bukan begitu??

Kekadang saya takut,
Saya takut manusia sekeliling salah memahami saya,
Ya saya tahu dulu saya bagaimana
Tapi saya ingin berubah
Harap dapat terima perubahan saya
Tapi saya xdapat berubah terus 100% menjadi baik
Tapi saya cuba
Saya akan cuba
Dan terus mencuba
Kerna saya tidak mahu tergelincir lagi

Saya mohon sekali manusia sekeliling,
Jika ada salah silap n tidak berpuas hati
Sila tegur saya
Sila ajar saya
Sila nasihati saya
Sebab saya tidak sempurna

Saya sayang kamu semua.......



2 comments: