Where are you??

Friday, May 1, 2009

Adakah itu satu kegagalan?


Bismillahirrahmanirrahim


Kegagalan??
Apakah dengan tidak mendapat straight A in SPM adalah satu kegagalan??
Macam mana kalau sudah berusaha??
Yang pasti itu semua sudah ditakdirkan
Pasti ada sebab itu semua berlaku
dan pasti ada hikmah disebalik itu semua
Betulkan
Nape aku tiba-tiba cakap pasal ni?
Xde,sebelum ni aku asyik ckp pasal kejayaan adik aku yg sorang tu
Dapat 10A1 1A2,
Tapi aku lupa pada sorang lagi adikku
Yang hanya mendapat 3A
Teruk betul aku
Tadi terpanggil untuk bertanya khabar dia
Dia tengah risau takut xdapat mana2 offer
Aku ckp kat dia, jangan risau, rezeki kat mana-mana
Cuma perlu berusaha
Sebelum SPM dulu pun dia ada jumpa aku
luahkan segala kerisauan segala gundah gulana
Aku yakin dia dah buat yang terbaik
Cuma mungkin belum masanya untuk mendapat pelangi yg indah itu
Terharu seketika bila aku dah nak stop cakap ngan dia,dia cakap

"Tima kasih kak Fara sebab ingat kat kita.Rasa lega sikit"

Aku tersentap sekejap,
Ya Allah, aku terlalu gembira dengan kejayaan adikku yang seorg itu
Hinggakan aku lupa yang seorang lagi
Teruknya aku,
Tekadku aku akan ikuti perkembangan kedua-dua adikku ini,
Kuharapkan mereka akan menjadi "mawar berduri"
Cantik dilihat sukar untuk didekati
Adikku ini minatnya menjurus pada jurusan agama,
Aku harap boleh tolong dia untuk menyempurnakan cita-cita dia itu
Tapi aku kekurangan info tentang kolej-kolej yang menawarkan jurusan ini
Aku harap sangat, kalau ada teman2 blogger yang baca entri ku ini,
dan ada info macam mana nak apply ke kolej2 yang bagus,
yang menawarkan jurusan agama,
Pleaseee...do tell me,
Jangan kita sia-siakan minat adik ini untuk terus berjuang di jalan Allah,
Kepada MAISARAH, kak Fara doakan sarah tabah atas segala dugaan ini dik
Allah sayang kat sarah,sebab tu Allah bagi ujian ini kat sarah,
Hanya mereka yang terpilih saja akan menerima dugaan dariNya
Yang penting sarah jangan give up...
Teruskan usaha dik!..chaiyok!!
May Allah Bless U....

No comments: