Where are you??

Tuesday, May 19, 2009

Berjaya, Gemilang, Terbilang

Aku ingin berjaya,
Berjaya!!!, berjaya!!!!, berjaya!!!!!,
Ingin kubuktikan,
Kami pemudi Islam juga boleh berjaya!!!
Kenapa aku nak berjaya!
Sebab nak berjayala!!!
Sebab nak buktikan
Kat kawan-kawan
If u make Islam as the way of ur life,
Kamu akan lebih berjaya,
Berbanding menjadikan Islam atas nama Islam sahaja,
Saya nak sangat ajak kawan2,
Mengenal erti Islam sebenar,
Sebab saya sayang mereka,
Dengan kejayaan saya nanti,
Mereka akan lebih 'mendengar' apa yang akan saya katakan,
Kalau tidak,siapalah saya ini,
Like people said,
Power make people listen to you,
Memang power tak penting,
Tapi utk sesetengah orang,
Mereka mengukur seseorang berdasarkan power yang orang itu ada,
Sebab itu pemimpin boleh membentuk anak2 buah dia,
Sebab tu cita2ku iingin menjadi pensyarah,
Studentku akan dengar kata2ku,
Inilah peluang aku untuk menyerapkan unsur2 Islam itu,
Risaunye tgk remaja sekarang,
Meletakkan cinta insani itu segala2nya,
Seolah2 tiada pacar itu pelik,
Padahal merekalah yang pelik,


Lagi satu ingin mengambil kesempatan ini menegur sahabatku,
Tak taulah dia baca blog ini x,
Nak cakap depan2,dah xbereapa rapat dah sekarang,


************************************************************************
Sahabat,
Kamu punya kelebihan itu,
Kamu ada bakat kepimpinan itu,
Kamu ada kelebihan berbicara,
Kamu ada karisma itu,
Dan kamu ada kemtangan itu,
Tapi sahabat,
Perbaiki niat,
Buatlah segalanya kerna Allah,
Bukan utk menarik perhatian si dia,
Bukan utk si dia sedar kewujudanmu,
Sia-sia sahabat,
Tahukah kamu niat itu segala2nya,
Aku takut di akhir nanti kamu kecewa,
Lantas kamu bukan kamu lagi,
Sahabat,
Buatllah segala2nya kerna Allah,
Gunalah segala kelebihan yang Allah berikan untuk berdakwah di jalanNya,
Banyak cara utk berdakwah sahabat,
Maaf sahabat jika bicaraku keterlaluan,
Bukan sahabat jika tidak menegur sahabatnya,
Kerna aku sayang kamu sahabat kerna Allah,
InsyaAllah,
Doakan kejayaan bersama

*********************************************************************

SAYA INGIN BERJAYA MENJADI SEORANG HAMBA ALLAH YANG BERIMAN
SAYA INGIN BERJAYA MENJADI ANAK SOLEHAH
SAYA INGI BERJAYA MENJADI SEORANG PENSYARAH YANG MENDIDIK STUDENTNYA MENGENAL ISLAM YANG BENAR2 ISLAM
SAYA INGIN BERJAYA MENJADI SEORANG SAHABAT YANG SENTIASA ADA BILA DIPERLUKAN


No comments: