Where are you??

Tuesday, May 26, 2009

Manusia itu....


Bismillahirrahmanirrahim

Hmmm,
Xtaula nape malam ni,
there's alot of thing happen,
tp kemuncaknya bila dpt kol dr manusia ini,
Kalo sahaba ada baca entri sebelum2 ni pasal 3 perkara menakutkn sepanjg mac,
Mamat yg kat bus stand tu kol,
He got my phone number,
ada kisah disebalik itu,
xtau nak cite mcm mana,
haih~,
b4 ni dia ada msg2,kol2,
memang xlayan,
dia senyap jap selama sebulan,
tp td dia kol,
actually dah tukar sim card,
i change my maxis to celcom,
but still use te same number,
bcoz of that,
i xsave no dia dlm sim card bru tu,
adeh,
xangkatla kol tu sbb xtau no sape,
tp bila check balik ,
bru tau tu no dia,
Ya Allah..takutnye rasa,
dahla msg ckp mende yg ngarut2,
rimasla,
aduh,
waktu tu rasa i need some1 to talk,
hmmm,
msg seorg sahabat ni just nk borak2 n citer pasal ni,
tp dia ada hal...its ok,
tp sbnrnye ada suara berbisik,
"Farabetul ke tindakan kamu ni?"
"Kamu lupa ke apa yg pernah kamu pelajari sebelum ni?"
".............(ada perkara yg xleh ditulis)"
"Kenapa cr insani,jika kamu tahu kamu ada Allah utk mendengar keluh kesahmu"
Aku tersentak sekejap,
Ya Allah, apa aku dah wat,
Maaf Ya Allah kalau aku membelakangkanMu,
terus decide xjadi kol,
Maaf sahabat,bukan dah tido tp iman yang senipis bawang ni xmembenarkan,
Itulah kalau hati dulu baru fikiran,
wat tindakan melulu,
amek air semayang,terus semayang isyak,
rasa tenang sikit bila berbicara dgnNya,
Mungkin ada segelintir ckp ini perkara biasa,
Tp ini bukan perkara biasa bagiku,
Aku takut,
Bayangkan setiap kali pergi dan balik kerja,
Ada kemungkinan besar kamu akan bertembung dgn dia,
Dan dia bukanlah berseorangn,
Dia ada kawan2 dia,
Kadang2 tu bila jalan,rasa mcm dia dan kawan2 dia memerhati dr jauh,
mungkin hanya perasaan takut itu,
Tapi amat takut,
Sebab sepanjang perjalanan aku adalah berseorangan,
tiada kawan,
memanglah ramai org,
tp...
haih~,
beza jika ada kawan utk melenyapkan rasa takut ini,
Ya Allah,
lindungilah hamabaMu ini,
Aku lemah Ya Allah,
Lindungilah hambaMu ini dr segala kejahatan Ya Allah,
Aku pohon padaMu Ya Allah...
doakan saya ya sahabat2

karutan:xtau apa yg dimengarutkan tp btul2 rasa x

No comments: