Where are you??

Wednesday, April 1, 2009

3 Perkara Yang Menakutkn sepanjang bulan MAC ini

First

Ari tu baru balik dr keje...ari tu ari khamis kalo xsilap..so kira berbuka dekat lrt r..dukla sekejap kat lrt tu sambil minum air..pastu ade sorg akak ni..ikuti perbualan kami...


Xkenal:Sape amek?
Aku:Suami (dalam hati ade suami ke..hik3)
Xkenal:Owh..duk mana?anak sape jaga?
Aku:DUk Taman Midah..Anak bibik jaga(ade anak ke..ehhehhe)
Xkenal:Suami keje ape?Brape umur?
Aku:(senyum je..dlm hati apsal akak ni nk tau pasal suami aku lak)
Xkenal:Nak pinjm duit leh x??rm5 je..akak btul2 xde duit ni..
Aku:Erk..xpela kak..suami saya dah sampai ni.lama dah tunggu,,,(terus pergi)

Ya ALLah takut gak rasa masa tu..ye r..mcm2 leh berlaku..nape la diri ini begitu ramah..haih~..skrg ni kan mcm2 berlaku..kes pukaula..apela..Ya Allah lindungilah hambaMu ini


Kisah Dua

Waktu balik keje gak..time tu tungggu ERL..sambil tu bacala ape yg patutkn..pastu ade sorg mamat ni ,,berdiri betul2 depan ku tp ke kiri sikt..dia pegang hp dia sudut betul2 arahku..wat bodoh je la...dlm hati "lantakla nak wat pe"..then ERL sampai..duk kat seat depan skali..mamt ni xduk berdiri je..ku tgk la kat cermin ..konon2nye melihat pemandangan diluar r..nmpk la pantulan fizikal mamat ni kat cermin tu..mcm td gak hp dia mengarah ke ku..then tiba2 nmpk flash dr hp dia...dlm hati "mamat ni biar betul..xkn snap gmbr ku kot..tp..memg dah flash td dr hp dia"..waaa....dah stat takut..waktu turun tangga nk pi LRT pun nmpk mamat ni sengeh3..Ya Allah lindungilah hambaMu ini......SO sekarang dah xnaik ERL kul 7..naik kul 6.30...mcm2


Kisah 3 (Latest)

Semalam...duk kat bas stand tunggu bas nk pi Putrajaya Terminal..bru balik keje gak ni...pastu ade sorg mamat ni..mamat lainla..ikuti perbualan kami..

Mamat:Hi
Aku:(senyum sampai angguk kepala)
Mamat:I always watch u wait for the bis here
Aku:(Senyum)
Mamat:Are u work here?Wat's ur name
Aku:Yes...Fara
Mamat:Owh..Wat's ur position?which company u work
Aku:Analyst Programmer..SME Building(hahaha..aku bgtau tempat xbgtau nama company)
Mamat:It's must be tough..
Aku:(senyum)
MamatCan i have ur phone no?
Aku:Erk...

Bas pun samapai......Masa tungu turn naik bas...

Mamat:I always watch u but today u looks nice
Aku..(senyum tp dlm hati apehal mamat ni..takutnye akuuuuu....)

Adeh tula 3 perkara yg berlaku dlm bulan ni..Ya Allah xpenah aku alami mende mcm ni..so kena more careful lepas ni..Ya Allah lindungilah hama\baMu ini..Utk pengetahuan korg..mamat ni pun keje kat cyber ni...takutnyee...doakan diri ini ye..hope xjumpa dia dah...haih~adeh lagi satu kalo nak ngelak mamat ni xleh naik ERL kul 6.30 dah..abes tu nak naik ERL kul bape 6.30 xleh..7 xleh....huuu~...mcm kena beli keta cepat2 je..tp wit~..xpe..Allah ada..jgn risau Fara..:)

2 comments:

AsNiza said...

cobaan..tabahkan hati yer, jaga diri bebaik dan masa nk kuar umah, jangan lupa baca doa, moga Allah melindungimu, ameen...

AsIAh YuSRa said...

thaks kak..sgt appreciatenye..mcm2kan..sy terfikir,mcmla sy ni pakai cantik2 pun..just pakai bj kurung n tudung besar je..memang dah ada gaya makcik2 nak pi pasar...huhuhu..so that xdela mata yg memerhati...tp jd mcm ni plak...hmmm