Where are you??

Thursday, April 16, 2009

Friendship@Persahabatan

Persahabatan kita terlalu berharga,
Terlalu sukar bagiku untuk melupakannya,
Terlalu sukar juga bagiku untuk menidakkannya,
Tapi ingin ku ketahui,
Sampai sini sajakah persahabatn ini??,
Keliru...,
Bukan simpati yang aku pinta,
Aku tidak perlukan itu,
Hanya kejujuran dan keikhlasan yang ku pinta,
Jika dalam dirimu hanya simpati wujudnya,
Usah cuba memperbaiki persahabatan ini,
Kerna ku pasti itu tidak kekal lama,
Biarkan ia terus begini,
Kerna mungkin ini yang kamu mahu,
Mungkin jua ini yang aku mahu,
Mungkin ini jua yang terbaik untuk kau dan aku,
Andai suatu hari kita bertemu,
Jangan pula antara kita berpaling muka,
Mengelakkan diri untuk bertegur sapa,
Kerna itu semua ketentuan Yang Maha Esa,
Ku masih ingin bertemu denganmu,
Bertemu sebagai sahabat lama,
Mungkin itu nanti suatu masa,
Sahabat yang begitu lama hilang berita,
Pastinya waktu itu kedua-dua kelu seribu bahasa,
Tiada apa yang mahu dicerita,
Hahaha..begitu jauh aku berbicara,
Tapi yang pasti doaku sentiasa menjelma,
Mendoakan yang terbaik untuk kita,
Untuk menaikkan Islam tercinta,
Itu harapan bersama,
Kuharap kamu jua,
Ingin aku ,kamu tahu,
walau kita tidak berbicara,
kita tetap sahabat setia,
Itu bagiku,
terserah pada kamu,
Untuk melupakan terus atau mengahargai persahabatan kita,
terpulang,
Aku masih aku,
Sahabat kamu yang dulu,
Secara jujurnya kurasakan kehilangan kamu,
Tiada lagi teman untuk bercerita,
Tiada lagi teman untuk berkongsi duka,
Hahaha..macam-macamkan aku
Namun,kudoakan kamu bahagia,
bersama jalan yang kamu teroka,
doakan kejayaan bersama,
moga sahabat selamanya~

Nukilan: Fara
Jam 2146
My room *kenyet mata*
(andai kamu terbuka untuk membaca *fahami seadanya*)

2 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

cikfa...
sy xth n3 ini khas buat sape..
tp...saya sahabat kamu juga bukan?
ngee...
amat rugi sebuah persahabatan yg dibina atas dasar .... kwn le kan..
xkn nk biar mati begitu saje..
haih...
even jarang berhubung..
yang pntg,, dihati tetap ada sbg ingatan...
xmsg...xcall bukan tanda melupakan..
tapi sedang memberi ruang supaya diingati..
ades..repek lak komen ni..
layankn saje oke

"jika indah satu pertemuan, jgn diakhiri dgn perpisahan..
jika suci satu perkenalan, jgn dicemari dgn pendustaan..
jika bernilai sebuah persahabatan, hargailah ia dgn keihklasan.."

AsIAh YuSRa said...

cikna,
yang pasti itu bukan untuk kamu,
sebab kitakan kawan forever,
kita xkan putus hubungankan??,
kamu jgn lupakan saya tau,
nanti sy xde kawan nk sembang dah,
haah cikna,
persahabatn itu terlalu indah,
bagi mereka yang tahu menghargainya,
*kenyet mata* (saya dah terikut kamu)