Where are you??

Saturday, June 13, 2009

Boyfrined??


Bismillahirrahmanirrahim


Boyfriend??
Kawan lelaki??
kapel??
Hahaha..apakah,apakah,apakah ini semua
Huhuhu

Ada sorang kawan tu,
suka tanya aku soklan ni,

"Fara,ko dah ada boyfrend??"
" 'Abang' ko keje ke blaja lagi?"
" 'Abang' ko orang mana "
" Hujung minggu xkuar dating ke? "

Aku sengeh je la
Malas nak layan
Nak je aku jawab,
Tahu tak dalam Islam xde istilah kapel????
haha,tp hanya mampu dikerongkong je r
xkuar bunyi
huhuhu
malas aku nak ckp banyak

Pas tu dia menambah lagi

"Aku bukan ape,kalo ko free lagi aku nk kenalkan ngan kawan aku"
"Kawan aku ustaz, sesuailah kot ngan ko"

Akhirnya,terlerai sudah persoalan
Sebab tu sibuk tny sblm2 ni,
Aku sengeh ja + nak gelak terguling2,
Aku ngan ustaz???
haih~,
layak ke aku ni?
Hak3,
Perangai mcm xbetul je,
Ngeee
Aku rasa korang pun pernah alami mende2 ni sebelum ni,

Apakah,apakah,apakah ini semua??
Aku citer kat ciknaem ngan kak wan,

cikna ::-> kalo nak kenal,,kenalkan je la....

#lawakla cikna...nanti kang saya yg mati kutu
not yet kot cikna..tunggu 2,3 tahun lagi...hik3
tp kalo dah jodoh sy terima..:p

kak wan(akak ni alim2) ::-> okla tu fara,ustaz

aku ::-> ala kak wan,ustaz xsemestinya 'ustaz'. Cukuplah kuat agama.Kalo xmcm mana nk jd pemimpin(nak cover sebenarnya..hehe)

kak wan ::-> tp fara, akak rasa fara cubala kenal2 dulu.dlm Islam pun ada sesi taaruf kan.tp farra kena guna org ke-3 .fara faham kan apa akak maksudkan

aku ::-> (ye akak saya faham) .tp akak, ntah2 dia main2 je
kak wan ::-> nape fara xtanya

aku ::-> saya malula kak, malasla saya nk layan mende2 mcm ni

kak wan ::-> habis tu sampai bila fara nak mcm ni(dia tahu kisah aku .. *wink_wink*)

aku ::->erk..the day will come kak..:D...(gelak)

adela lagi..xkan nak citer sumer kot mcm open diary lak(bak kata CB..hehe)

Sebenarnya nak bagi pandangan pasal kapel.Selalunya apa yg aku cerita kat blog ini adalh apa yang berlaku pada aku dan membuatkan aku berfikir

Korang pernah xalami situasi ni

-----------------------------------------------------------------------
**************************************************************
" xxxx jom lunch"
"xpela (sambil geleng kepala+ sengeh) "

xxxx selalu tolak kalau makan ngan ofismate dia.
Yela,ofismate dia sume laki
seganla nak mkn semeja
itu xxxx cakap

yg nak cerita kat sini, sbb xxxx slalu sgt xmakn ngan ofismate dia,
adela sorang ofismate dia ni,
yg agaknye nak bergurau tp gurau dia agak memenyampahkan + buat xxxx terfikir

"xxxx diet dia xnak makan"
"bf xxxx suh dia diet"
"bf xxxx xbagi dia makan ngan kita,xxxx boleh mkn ngan bf dia je"
************************************************************************
-----------------------------------------------------------------------------------

situasi ni membuatkan aku tefikir,
besar sgt ke kuasa BOYFRIEND tu
baru je BOYFRIEND pun
xkan sume mende nak ikut
yela,kalo suh sembahyang ke-->memangla kena ikut
tp seolah2 bg org yg buat statement diatas,
bgnya kalo dah jd bf kena ikut ckp bf
huh ntah ape2
baru bf,
belum tentu tunang
tunang pun bukannya ada kuasa atas kita perempuan
lainla suami,
syurga isteri bergantung pd suami

Aku xfaham pemikiran sesetengah org,
Tp kalo aku, aku rimas jd xxxx,
aku sure xxxx memang rimas gila ngan manusia tu, (kan xxxx *sambil angkat kening*)
huhuhu

Sahabatku,
Hebat sangatkah power of couple
Aku rasa xsalah utk menyintai
kerna itu fitrah
Tp sahabatku,
Elakkanlah dirimu utk berkapel
Fitnah dimana2 sahabtku,
Bila kamu rasa sudah bertemu dengan pemilik hatimu,
Dan si dia juga begitu,
salurkanlah dengan cara Islam
Kerna permulaan sebuah masjid itu,
JIka permulaanya baik,
InsyaAllah, pengakhirannya baik,

Tp jika permulaanya sudah bermula dengan sesuatu yang berdosa,
Mana mungkin pengakhirannya baik,
Sebab awal2 lagi dosa sudah dilakukan,
What u give u get back rite?
Kalo dah wat salah?
Apa hukumnya???

Sama dengan bina masjid kalo awal2 ukuran bahan sudah dikurang sana sini
untuk memperoleh keuntungan(kebahagiaan konon2nye)
mana mungkin 'masjid' itu tahan lama

Aku cakap ini sebagai peringatan untuk diri sendiri
dan juga ingin berkongsi dengan sahabat2ku yang diluar sana,
Jangan kita bimbang melihat sahabat2 kita ada pasangan,
kerna pasangan kita sudah ditakdirkan oleh Allah,
Apa yg kita perlu buat
Berusaha utk menjadi muslimah solehah,
Sayap kiri untuk seorang mujahid

Bercakap/tulis/taip memang senagkan,
Tp melaksanakannya amat sukar,
Tp selagi Allah ada disisi,
Jangan kkhuatir,
Dia pasti ada utk menolong kita
SALAM UKHUWAH

Put Ur Trust In Allah
luv u frendz because of Allah

2 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

hahahaha....sy tau xxxx tu sape...
tengs cikfa...kamu selalu jadi penasihat terbaik sy...
semoga kamu cepat bertemu jodoh
*pelok2*

AsIAh YuSRa said...

hahaha cikna
terima kasih atas doamu
*malula saya*
ihik
cikna..kitakan kawan
sy bukanlah penasihat terbaik
sy pendengar terbaik kot
hahhaha
:p
luv u dear
*peluk kamu juga*