Where are you??

Saturday, June 13, 2009

Pemilik CIntaku Setelah Allah & Rasul


Bismillahirrahmaniirahim

Hehehe..Sebenarnya dah lama dah nk cite pasal buku ni.




Buku ni best bangat..
Mula2 tulisan dia pun dah cukup buatkan aku setuju ngan pemikiran penulis
Ni yang dia kata

"Kalau suka,jumpalah ibu-bapa
Sayangnya, tiada yang berani,
tanda x bersedia.

Kalau xsedia, kenapa nak bercinta?
Bukankah itu pintu
zina semata-mata??."


Pastu dia ada tulis pasal "Cinta Hanya Untuk Suami.Takkan Kukongsi!"
Yang ni juga aku amat2 setuju
Bagiku xguna kapel2
Kalau akhirnya clash juga
Berapa ramai sahabat2ku yg kapel
tp in the end.....
bukan maksudku ingin meyalahkan sesapa,
tp aku blaja dr pengalaman org sekeliling

Aku juga tahu CINTA intu FITRAH
tapi jangan kerna FITRAH ia jd FITNAH
ya, aku juga manusia biasa
pernah jatuh cinta
sebelum aku kenal tarbiyah,
sebelum aku kenal usrah,
seperti aku tulis diatas,
fitrah semulajadi manusia utk jatuh cinta,
pd mulanya berusaha agar si dia xketahuinya,
namun itu sume perancangan tuhan
akhirnya perasaanku diketahui si dia
itu cerita lama
tp aku agak terkilan
kerna memendam perasaan itu juga jihad
tp ketika isi hatiku sudah diketahui
aku tidak boleh dikatakan berjihad lagi
kalau aku mati ketika itu
aku xdikira mati syahid lagi
tapi setiap yg berlaku pasti ada hikmahnyakan.
Aku yakin itu...

tahukah sahabat sekalian
ada hadis menyebut

(kalo nak tahu dalam bahasa arab kena beli buku ni)

Maksudnya: "Sesiapa yg jatuh cinta,kemudian menyembunyikannnya sehingga kematian datang menjemputnya,maka dia adalah seorang syahid"

Riwayat Hakim,Ibn Asakir,al-Dailami dan lain2


Seperti mana yg tertulis dalam buku ini
Aku juga tekad,
selagi belum ada ikatan yang halal akan aku pelihara hati ini
biarlah cintaku hanya utk insan bergelar suami
andai tiada cinta insani utkku
cukuplah keluarga penyeri hidupku

akan aku cuba bersihkan diri dan hati ini
dari kezilapan zaman jahiliahku
biarlah kini diriku kuserahkan kepadaMu Ya Rabb
hanaya Engkau selayak2nya penerima cinta
kerna ku pasti cinta kepadaMu tidak mengecewakn,

Pada sahabat2,
setiap kita pernah melakukan kesilapan
janganlah kerna kesilapan itu
kita seolah2 mencari alasan utk meneruskan kesilpan itu
pernah ku bicarakan dgn seorang sahabat

"Kita sama2la doa agar dapat suami soleh"kataku

"emm...****** xbaik mcm *******.xlayak dapat suami soleh.tgkla, baju pun cukup2 je,solat kdg2 tinggal"

"Ya Allah...sahabatku tahukah kamu,kamu masih ada peluang utk berubah"
"Kalau tahu dirimu begitu"
"xkan selamanya mahu jadi begitu"
"xkan dah tua baru mahu bertaubat"
"memangla hidup remaja hanya sekali"
"tapi adakah kehidupan di dunia ni yang kamu utamakan"
"tahukah kamu kehidupan diakhirat itu lebih mempesonakan"
"Jangan letak dunia di dalam hatimu,letaklah dunia di tapak tanganmu sahabatku"
"Sahabat, perempuan baik adalah utk lelaki yang baik dan sebaliknya"

Aku masih ingt kat matrik
one of my frend asked me

"Fara,bukan ke mcm xadil,perempuan baik utk lelaki baik dan sebaliknya"
"Habis tu sape nk guide,bg nasihat,ajar yg xbaik ni kalo yg baik utk yg baik saja dan sebaliknya"

waktu tu aku xde jawapn lagi, tapi kini aku ada jawapannya

--TP SY NAK MINTAK PENDAPAT PEMBACA BLOG INI,KALAU KAMU APA KAMU AKAN JWB???----

moral of the story : belila buku ni.baik perempuan baik lelaki.xsalah beli.rm12 je.beli mende lain oleh xkan buku yang begitu bermanfaat ni xleh beli kot.xkan rasa rugi..percayalah..saya dah promote kat ramai org..semuanya ckp thanx sbb suh beli buku ni...(kak fatimah syarha kena bagi saya komisen ni promote buku :p)

No comments: